VEELGESTELDE VRAGEN – RADIO WINOKIO

  1. App installeren
  2. Account aanmaken
  3. Gratis maand
  4. Nieuw album beluisteren
  5. Abonnement betalen
  6. Abonnement kiezen
  7. Casting
  8. Audio
  9. Favorieten
  10. Aantal toestellen
  11. Wachtwoord wijzigen
  12. Abonnement opzeggen
  13. None of the above

INSTALLEREN

    • Hoe moet ik de app installeren?
      • Surf met je toestel naar kapiteinwinokio.be/app en tik onderaan de pagina op de Google Play of App Store-knop. Surf je vanop je laptop? Dan kan je de QR-code scannen met je gsm of tablet.
      • Heb je Android? Open de Google Play Store en zoek Radio Winokio, tik op installeren.
      • Heb je iOS? Open de App Store, en zoek Radio Winokio, tik op download.

  • Ik vind de Radio Winokio app niet?
    • Dan is je toestel of je software te oud, de app werkt op iOS vanaf iOS 11 (niet iPhone11) en op Android vanaf versie 6 (Marshmellow).
    • Radio Winokio is in Nederland voorlopig niet beschikbaar. We werken eraan.

ACCOUNT AANMAKEN

  • Mijn account werkt niet?
    Heb je de mail met onderwerp ‘Welkom aan boord bij Radio Winokio’ gekregen? In die mail moet je de aanmaak van jouw account bevestigen met één klik.
  • Ik vind de bevestigingsmail niet?
    Kijk eens bij je andere mappen zoals onbelangrijke berichten, reclame, spam/junk.

GRATIS MAAND

  • Hoe kan ik mijn gratis maand activeren?
    Door een abonnement van een maand of een jaar aan te gaan.
  • Maar dan moet ik meteen een abonnement betalen?
    Nee hoor, je betaalt pas vanaf de tweede maand. Je kan je abonnement te allen tijden opzeggen.
  • Eindigt m’n jaarabonnement met gratis maand na 12 of 13 maanden?
    Een jaarabonnement met gratis maand verloopt na 13 maanden.

Hoe start je 1 maand gratis luisteren ?

NIEUW ALBUM BELUISTEREN

  • Ik kan het nieuwe album niet beluisteren?
    Jouw app zal nog niet alle recente informatie hebben opgehaald. Sluit de app helemaal af en open hem daarna terug opnieuw. Tadaa, het nieuwe album staat erin!

ABONNEMENT BETALEN

  • Ik kan geen aankoop doen?
    Kijk eens na of je een betaalmethode aan je account hebt gekoppeld

ABONNEMENT KIEZEN

  • Ik kan geen abonnement selecteren? Probeer eens
    • je uit te loggen
    • de app volledig sluiten
    • de app opnieuw te openen en in te loggen
    • een maand- of jaarabonnement aan te gaan

CASTING

  • Gewone casting naar Google Speakers, Chromecast en Airplay
  • Sonos: Verschillende manieren om te connecteren, afhankelijk van je toestel:
    • Bluetooth (iOS & Android)
      Sommige modellen ondersteunen wel degelijk bluetooth en daar is afspelen dus redelijk eenvoudig.
    • Airplay (enkel iOS)
      Heel wat modellen ondersteunen ook Airplay, dit is de standaard op iOS en is ook rechtstreeks in de app ondersteund.
    • Chromecast (enkel Android)
      Wie een Chromecast in huis heeft, kan deze verbinden met zijn sonos speaker en daar naartoe casten van op zijn phone
    • Via de draad (iOS & Android)
      Old fashioned, maar doeltreffend: je kan in de meeste gevallen nog steeds je telefoon rechtstreeks met je Sonos toestel verbinden via een kabel.

AUDIO

  • Kan ik offline naar de liedjes luisteren?
    Als je app in de achtergrond hebt draaien,blijven de liedjes die je al beluisterde staan. Als je de app volledig afsluit en opnieuw opent, zijn de liedjes uit het geheugen van je toestel (dus heb je weer internet nodig om ze te laden).

FAVORIETEN

  • Hoe maak ik een lijstje van favorieten?
    Door op het hartje naast het liedje te tikken, voeg je dat nummer toe.
  • Waar is mijn favorietenlijstje?
    Die staat nu bovenaan de openingspagina van de app.
  • Zie je jouw favorietenlijst niet?
    Herstart de app dan eens, of herlaad de overzichtspagina door hem naar beneden te swipen.

AANTAL TOESTELLEN

  • Op hoeveel devices kan ik de app laten lopen?
    Op maximum 3 apparaten per account.

WACHTWOORD WIJZIGEN

    • Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
      Ga in de app naar je profiel door in de rechterbovenhoek op het mannetje te drukken. Daar kan je je wachtwoord wijzigen. Open de e-mail via je gsm/tablet waarop je de app gebruikt. Daar kan je een nieuw wachtwoord ingeven.

  • Hoe kan ik mijn wachtwoord, dat ik met een social profiel (google, facebook, …) heb aangemaakt, wijzigen?
    Wanneer je via Social inlogt (FB of Google) kan je je wachtwoord niet aanpassen omdat dit niet via de app verloopt.

ABONNEMENT OPZEGGEN

NONE OF THE ABOVE

  1. Log je uit en log je terug in.
  2. Werkt dat niet?
    1. Verwijder de app eens van je toestel, en download opnieuw
    2. Had je al een account aangemaakt? Dan kan je inloggen met dezelfde gegevens Had je al een abonnement afgelsoten? Dan wordt dat automatisch herkend.
  3. Stuur een mailtje met jouw vraag en volgende gegevens naar info@kapiteinwinokio.be. We helpen je zo spoedig mogelijk verder.
    1. Operating system: IOS of Android
    2. Merk en Type toestel: vb: Apple Iphone X
    3. Versie van applicatie: vb: V 1.0.0 (Bij ‘Instellingen’ onder Radio Winokio)
    4. Sloot je een jaar- of maandabonnement af? 
    5. Onder welke naam & e-mailadres maakte je het abonnement aan?